Page 60 - educatie-muzicala-viii
P. 60
58 Unitatea 5
Evaluare continuă
Recapitulare
4
1 Creează un exercițiu ritmic, în măsura de , în care să folosești formulele ritmice
4
învățațe: ritmul punctat, ritmul sincopat.
Provocare creativă
Toate duratele muzicale trebuie deblocate. Fiecare răspuns corect îți va aduce un nu-
măr de durate cu ajutorul cărora îți poți construi exemplul. Descoperă răspunsurile
corecte și codul în manualul digital.
Întrebări:
a) Cum se realizează ritmul punctat?
b) Care este formula ritmică cel mai frecvent folosită în ritmul punctat?
c) Care e numele piesei muzicale audiate la ritmul punctat?
d) Din punct de vedere al structurii, de câte feluri poate fi sincopa?
e) Cum se numește cea mai cunoscută melodie evreiască?
Evaluare
1 Asociază fiecare procedeu variațional ritmic cu denumirea lui corectă.
j j Ritm punctat j
2 2
ã 4 œ œ œ ã 4 œ . œ
Ritm sincopat
2 . œ œ Ritm punctat 2 j
ã 4 Œ ã 4 . œ œ
Ritm sincopat
2 Identifică și transcrie în caiet sincopele, precizând tipul acestora.
j j j j
4 œ œ œ œ œ . œ œ œ . œ œ œ œ œ œ . œ œ . œ œ ˙ œ
ã 4
3 Folosind procedeele variaționale învățate, completează măsurile, înlocuind pauzele din fiecare măsură.
j
4 œ Ó œ Ó ˙ . œ œ Ó Œ œ Ó
ã 4 ∑
Punctaj cerințe Autoevaluare Evaluarea profesorului
1. 40 de puncte (câte 10 puncte pentru fiecare răspuns corect)
2. 20 de puncte (câte 5 puncte pentru fiecare răspuns corect)
3. 30 de puncte (câte 5 puncte pentru fiecare răspuns corect)
10 puncte din oficiu
TOTAL: 100 de puncte
Pentru autoevaluare, verifică răspunsurile corecte în varianta digitală.
©
©
©
©

