Page 89 - educatie-sociala-viii
P. 89
Proiect
educațional
Partea a 2-a: Elaborarea fișei de proiect
Atenția care se acordă riscurilor diferă de culoarea din matrice pe care se situează acestea.
Importanța acordată riscurilor se face după cum urmează:
riscurile din zona roșie se monitorizează atent și constant;
riscurile din zona galbenă se țin sub observație;
riscurile din zona verde se monitorizează periodic.
Pentru un bun management al riscurilor se recomandă desemnarea unui responsabil cu gesti-
unea riscurilor.
Exemplu practic
Probabilitate Riscul inerent = P x I
Pentru proiectul „Fii informat, fii asigurat, fii pro- 5 R5
tejat!”, am identificat riscurile din tabelul de mai jos. 4 R4
1. Pentru identificarea riscurilor am privit fie-
care acțiune din plan și am anticipat ce s-ar putea 3 R7 R8 R1
întâmpla. 2 R2 R6 R3
2. Am estimat probabilitățile și impactul și am 1
calculat inerența. 1 2 3 4 5
3. Am stabilit o modalitate de abordare a riscului.
4. Am completat matricea riscurilor. Impact
Nr Inerență
risc Descriere risc P I (PxI) Abordare Observații
R1 Nu găsim specialist în asigurări 3 5 15 Atenuare: vom face o listă ini-
dispus să acorde interviu. țială cu 5 specialiști
R2 Nu găsim profesor de limba 2 2 4 Acceptare: vom aborda toți
română dispus să ne ajute. profesorii de limba română
din școală
R3 Specialistul nu răspunde la 2 5 10 Atenuare: îi vom scrie pe
email. whatsapp sau îl vom suna
R4 Întârzie autobuzul care ne duce 4 5 20 Transfer: vom renunța la auto-
la locul interviului. buz și vom lua un taxi
R5 Cheltuielile sunt mai mari 5 3 15 Atenuare: vom constitui o
decât am planificat. rezervă de 29 de lei
R6 Veniturile sunt mai mici decât 2 4 10 Atenuare: vom solicita 100 de
am planificat. lei de la Asociația de Părinți
R7 Veniturile sunt mai mari decât 3 3 9 Încurajare: vom discuta cu
am planificat. părinții pentru suplimenta-
rea veniturilor
R8 Raportul de interviu nu îndepli- 3 4 15 Atenuare: vom aloca un alt
nește standardele de calitate. membru al echipei pentru
verificarea raportului
87
87