Page 89 - educatie-sociala-viii
P. 89

Proiect
                                                                                                    educațional
                                                          Partea a 2-a: Elaborarea fișei de proiect




                  Atenția care se acordă riscurilor diferă de culoarea din matrice pe care se situează acestea.
               Importanța acordată riscurilor se face după cum urmează:
                   riscurile din zona roșie se monitorizează atent și constant;
                   riscurile din zona galbenă se țin sub observație;
                   riscurile din zona verde se monitorizează periodic.
                  Pentru un bun management al riscurilor se recomandă desemnarea unui responsabil cu gesti-
               unea riscurilor.




                   Exemplu practic
                                                                 Probabilitate      Riscul inerent = P x I
                 Pentru proiectul „Fii informat, fii asigurat, fii pro-  5                   R5
               tejat!”, am identificat riscurile din tabelul de mai jos.   4                              R4
                 1. Pentru identificarea riscurilor am privit fie-
               care acțiune din plan și am anticipat ce s-ar putea     3                     R7     R8    R1
               întâmpla.                                               2               R2           R6    R3
                 2. Am estimat probabilitățile și impactul și am       1
               calculat inerența.                                                 1     2     3     4      5
                 3. Am stabilit o modalitate de abordare a riscului.
                 4. Am completat matricea riscurilor.                                      Impact

              Nr                                          Inerență
             risc          Descriere risc         P    I    (PxI)             Abordare             Observații
              R1   Nu găsim specialist în asigurări  3  5    15      Atenuare: vom face o listă ini-
                   dispus să acorde interviu.                        țială cu 5 specialiști
              R2   Nu găsim profesor de limba  2       2      4      Acceptare: vom aborda toți
                   română dispus să ne ajute.                        profesorii de limba română
                                                                     din școală
              R3   Specialistul nu răspunde la  2      5     10      Atenuare: îi vom scrie pe
                   email.                                            whatsapp sau îl vom suna
              R4   Întârzie autobuzul care ne duce  4  5     20      Transfer: vom renunța la auto-
                   la locul interviului.                             buz și vom lua un taxi
              R5   Cheltuielile sunt mai mari  5       3     15      Atenuare:  vom  constitui  o
                   decât am planificat.                              rezervă de 29 de lei
              R6   Veniturile sunt mai mici decât  2   4     10      Atenuare: vom solicita 100 de
                   am planificat.                                    lei de la Asociația de Părinți
              R7   Veniturile sunt mai mari decât  3   3      9      Încurajare: vom discuta cu
                   am planificat.                                    părinții pentru suplimenta-
                                                                     rea veniturilor
              R8   Raportul de interviu nu îndepli-  3  4    15      Atenuare: vom aloca un alt
                   nește standardele de calitate.                    membru al echipei pentru
                                                                     verificarea raportului

                                                                                                            87
                                                                                                            87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94