Page 94 - educatie-sociala-viii
P. 94

Proiect
        educațional
                          Partea a 3-a: Implementarea proiectului


            2. Implementarea acțiunilor din plan   la termenele stabilite și cu respectarea costurile estimate.
        Acțiunile din plan s-au desfășurat conform calendarului stabilit, cu excepția zilei interviului, pe care a
        trebuit să-l mutăm în ziua următoare, din cauza unei ședințe care a apărut în calendarul specialistului.
        Deplasarea către locul interviului s-a făcut cu ajutorul unui părinte, care ne-a transportat cu mașina.
           Raportul redactat în urma interviului a fost publicat în revista școlii și a fost un real succes. Mulți elevi
        au afirmat că a fost pentru prima dată când au auzit de o asigurare de tip PAD – Polița de asigurare împo-
        triva dezastrelor naturale. Cei mai mulți dintre ei nu știau că aceasta este obligatorie.

            3. Procurarea resurselor.   Responsabilul de buget a reușit să obțină 100 de lei din partea Asociației
        de Părinți pentru achiziția markerelor și a colilor, pe care le-a cumpărat de la librăria de lângă școală. A
        solicitat bon fiscal și l-a înmânat președintelui asociației împreună cu suma de bani rămasă. Prețul total
        a fost de 38 de lei (în loc de 36 lei, cum era în plan).
            4. Aprobarea cheltuielilor.  Singurele cheltuieli necesare au rămas cele cu markerul și colile de hâr-
        tie, întrucât transportul nu a mai presupus costuri. Așadar, costurile totale au fost de 38 de lei în loc de
        71 de lei, cât planificasem noi.
            5. Managementul riscurilor.  Responsabilul cu managementul riscurilor a monitorizat atent urmă-
        toarele riscuri:
                R1: Nu găsim specialist în asigurări dispus să acorde interviul.
                Primul specialist abordat s-a arătat încântat de proiect, dar ne-a spus că nu are timp în săp-
             tămâna planificată. Ne-a oferit numărul unui coleg specialist, care a acceptat invitația noastră.
                R4: Întârzie autobuzul care ne duce la locul interviului.
                Un membru al echipei a identificat oportunitatea de a fi transportați de un părinte, lucru
             care s-a și întâmplat.
                R5: Cheltuielile sunt mai mari decât am planificat.
                Pentru că am beneficiat de transport gratuit, cheltuielile au fost mai mici.
                                              6. Promovarea proiectului.  Responsabilul cu promovarea a creat
                                                conturi pe tik-tok și instagram și a lipit afișe de promovare a
                                                    proiectului la intrarea elevilor și la intrarea profesorilor.
                                                       Deși ne-am dorit și un anunț la stația de amplificare a
                                                          școlii, domnul director adjunct nu a fost de acord
                                                             cu acest lucru.
                                                                   7. Monitorizarea și controlul proiectu-
                                                                 lui.  Pe tot parcursul proiectului, managerul
                                                                   de proiect a monitorizat execuția. A fost o
                                                                    discuție în contradictoriu între manage-
                                                                     rul de proiect și responsabilul de comu-
                                                                     nicare, ca urmare a faptului că nu am
                                                                      reușit să facem promovarea proiec-
                                                                      tului la stația de amplificare a școlii.
                                                                      Discuția s-a încheiat printr-o strân-
                                                                      gere de mână. Și cu o porție de gogoși
                                                                      cumpărate de managerul de proiect
                                                                      din banii rămași de la Asociația de
                                                                      Părinți.

        92
        92
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99