Page 94 - educatie-sociala-viii
P. 94
Proiect
educațional
Partea a 3-a: Implementarea proiectului
2. Implementarea acțiunilor din plan la termenele stabilite și cu respectarea costurile estimate.
Acțiunile din plan s-au desfășurat conform calendarului stabilit, cu excepția zilei interviului, pe care a
trebuit să-l mutăm în ziua următoare, din cauza unei ședințe care a apărut în calendarul specialistului.
Deplasarea către locul interviului s-a făcut cu ajutorul unui părinte, care ne-a transportat cu mașina.
Raportul redactat în urma interviului a fost publicat în revista școlii și a fost un real succes. Mulți elevi
au afirmat că a fost pentru prima dată când au auzit de o asigurare de tip PAD – Polița de asigurare împo-
triva dezastrelor naturale. Cei mai mulți dintre ei nu știau că aceasta este obligatorie.
3. Procurarea resurselor. Responsabilul de buget a reușit să obțină 100 de lei din partea Asociației
de Părinți pentru achiziția markerelor și a colilor, pe care le-a cumpărat de la librăria de lângă școală. A
solicitat bon fiscal și l-a înmânat președintelui asociației împreună cu suma de bani rămasă. Prețul total
a fost de 38 de lei (în loc de 36 lei, cum era în plan).
4. Aprobarea cheltuielilor. Singurele cheltuieli necesare au rămas cele cu markerul și colile de hâr-
tie, întrucât transportul nu a mai presupus costuri. Așadar, costurile totale au fost de 38 de lei în loc de
71 de lei, cât planificasem noi.
5. Managementul riscurilor. Responsabilul cu managementul riscurilor a monitorizat atent urmă-
toarele riscuri:
R1: Nu găsim specialist în asigurări dispus să acorde interviul.
Primul specialist abordat s-a arătat încântat de proiect, dar ne-a spus că nu are timp în săp-
tămâna planificată. Ne-a oferit numărul unui coleg specialist, care a acceptat invitația noastră.
R4: Întârzie autobuzul care ne duce la locul interviului.
Un membru al echipei a identificat oportunitatea de a fi transportați de un părinte, lucru
care s-a și întâmplat.
R5: Cheltuielile sunt mai mari decât am planificat.
Pentru că am beneficiat de transport gratuit, cheltuielile au fost mai mici.
6. Promovarea proiectului. Responsabilul cu promovarea a creat
conturi pe tik-tok și instagram și a lipit afișe de promovare a
proiectului la intrarea elevilor și la intrarea profesorilor.
Deși ne-am dorit și un anunț la stația de amplificare a
școlii, domnul director adjunct nu a fost de acord
cu acest lucru.
7. Monitorizarea și controlul proiectu-
lui. Pe tot parcursul proiectului, managerul
de proiect a monitorizat execuția. A fost o
discuție în contradictoriu între manage-
rul de proiect și responsabilul de comu-
nicare, ca urmare a faptului că nu am
reușit să facem promovarea proiec-
tului la stația de amplificare a școlii.
Discuția s-a încheiat printr-o strân-
gere de mână. Și cu o porție de gogoși
cumpărate de managerul de proiect
din banii rămași de la Asociația de
Părinți.
92
92