Page 92 - educatie-sociala-viii
P. 92
Proiect
educațional
Partea a 3-a: Implementarea proiectului
Implementarea proiectului
Implementarea proiectului presupune ducerea la bun sfârșit a proiectului și atingerea obiec-
tivelor pe care proiectul și le-a propus.
Indicații
Pentru proiectul ales, implementarea ar trebui să aibă loc în timpul orei de educație finan-
ciară, în săptămânile stabilite în planificare.
Pe parcursul implementării proiectului reveniți la fișa de proiect și completați rubricile cu
„Observații” din toate tabelele, și rubricile „Cost real” și „Venit real” din secțiunea de buget.
Pe parcursul proiectului consemnați în caiet detaliile importante la fel ca in exemplul prac-
tic de mai jos.
Pași în implementarea proiectului
1. Abordarea persoanelor interesate de proiect, cărora li se prezintă scopul proiectului și fișa
de proiect. Discuții cu persoanele interesate și notarea feedback-ului din partea acestora. Pe tot
parcursul proiectului responsabilul de comunicare va ține legătura cu persoanele interesate și va
prezenta ultimele noutăți. Dacă apar schimbări în atitudinea persoanelor interesate, responsabi-
lul de comunicare va informa managerul de proiect.
2. Implementarea acțiunilor din plan la termenele stabilite și cu respectarea costurilor esti-
mate. Responsabilii pentru fiecare acțiune din plan se vor asigura că aceasta este dusă la îndepli-
nire în intervalul stabilit și fără a depăși costurile. Dacă există riscul ca o activitate să întârzie sau
să depășească bugetul, responsabilul va informa managerul de proiect.
3. Procurarea resurselor. Responsabilul de buget se va asigura că proiectul dispune de resur-
sele umane, materiale și financiare menționate în planul de proiect. Dacă o resursă nu este dis-
ponibilă în cantitatea planificată și/sau la termenul stabilit, responsabilul va informa manage-
rul de proiect.
4. Aprobarea cheltuielilor. Responsabilul de buget aprobă cheltuielile și pune la dispoziția
membrilor echipei de proiect resursele necesare. Dacă se constată
riscul depășirii cheltuielilor, responsabilul de buget va aduce
acest fapt la cunoștința managerului de proiect. Gestiunea
bugetului se va realiza pe tot parcursul proiectului.
5. Managementul riscurilor. Responsabilul cu
managementul riscurilor va monitoriza probabi-
litatea de apariție a riscurilor (cu precădere a
celor situate în zona roșie din matricea riscu-
rilor). În cazul în care există pericolul ca un
risc să se concretizeze, va lua măsurile sta-
bilite în fișa de proiect. Dacă apar riscuri
care nu au fost prevăzute în fișa de pro-
iect, responsabilul cu managementul ris-
curilor va convoca întreaga echipă și vor
90
90