Page 92 - educatie-sociala-viii
P. 92

Proiect
        educațional
                          Partea a 3-a: Implementarea proiectului


                                 Implementarea proiectului




                   Implementarea proiectului presupune ducerea la bun sfârșit a proiectului și atingerea obiec-
                tivelor pe care proiectul și le-a propus.
                   Indicații
                   Pentru proiectul ales, implementarea ar trebui să aibă loc în timpul orei de educație finan-
                ciară, în săptămânile stabilite în planificare.
                   Pe parcursul implementării proiectului reveniți la fișa de proiect și completați rubricile cu
                „Observații” din toate tabelele, și rubricile „Cost real” și „Venit real” din secțiunea de buget.
                   Pe parcursul proiectului consemnați în caiet detaliile importante la fel ca in exemplul prac-
                tic de mai jos.



           Pași în implementarea proiectului

              1. Abordarea persoanelor interesate  de proiect, cărora li se prezintă scopul proiectului și fișa
           de proiect. Discuții cu persoanele interesate și notarea feedback-ului din partea acestora. Pe tot
           parcursul proiectului responsabilul de comunicare va ține legătura cu persoanele interesate și va
           prezenta ultimele noutăți. Dacă apar schimbări în atitudinea persoanelor interesate, responsabi-
           lul de comunicare va informa managerul de proiect.
              2. Implementarea acțiunilor din plan  la termenele stabilite și cu respectarea costurilor esti-
           mate. Responsabilii pentru fiecare acțiune din plan se vor asigura că aceasta este dusă la îndepli-
           nire în intervalul stabilit și fără a depăși costurile. Dacă există riscul ca o activitate să întârzie sau
           să depășească bugetul, responsabilul va informa managerul de proiect.
              3. Procurarea resurselor.  Responsabilul de buget se va asigura că proiectul dispune de resur-
           sele umane, materiale și financiare menționate în planul de proiect. Dacă o resursă nu este dis-
           ponibilă în cantitatea planificată și/sau la termenul stabilit, responsabilul va informa manage-
           rul de proiect.
              4. Aprobarea cheltuielilor.  Responsabilul de buget aprobă cheltuielile și pune la dispoziția
           membrilor echipei de proiect resursele necesare. Dacă se constată
           riscul depășirii cheltuielilor, responsabilul de buget va aduce
           acest fapt la cunoștința managerului de proiect. Gestiunea
           bugetului se va realiza pe tot parcursul proiectului.
              5. Managementul riscurilor.  Responsabilul cu
           managementul riscurilor va monitoriza probabi-
           litatea de apariție a riscurilor (cu precădere a
           celor situate în zona roșie din matricea riscu-
           rilor). În cazul în care există pericolul ca un
           risc să se concretizeze, va lua măsurile sta-
           bilite în fișa de proiect. Dacă apar riscuri
           care nu au fost prevăzute în fișa de pro-
           iect, responsabilul cu managementul ris-
           curilor va convoca întreaga echipă și vor


        90
        90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97