Page 93 - educatie-sociala-viii
P. 93
Proiect
educațional
Partea a 3-a: Implementarea proiectului
relua activitatea de identificare și managementul riscurilor (vezi lecția anterioară). Managementul
riscului va fi o activitate continuă pe toată durata proiectului.
6. Promovarea proiectului. Rezultatele proiectului nu au relevanță dacă nu sunt comuni-
cate corespunzător. Așadar, promovarea proiectului este o activitate care se va desfășura pe toată
durata implementării proiectului. Dacă proiectul este unul de amploare, pe lângă planul de proiect
se poate întocmi separat și un plan de comunicare.
Pentru promovarea proiectului se vor folosi atât mijloacele moderne de
comunicare (rețelele sociale, emailul, whatsappul etc.), dar și metodele cla-
sice (afișele la avizier, anunțurile la stația radio a școlii etc).
7. Monitorizarea și controlul proiectului. Pe tot parcursul proiectului,
managerul de proiect va monitoriza și controla activitatea membrilor de
proiect, luând măsuri dacă și când este cazul. Șansele ca rea-
litatea să corespundă perfect cu planul sunt destul de
reduse, rolul managerului de proiect fiind de a găsi
soluții împreună cu echipa. De fiecare dată când
lucrurile nu evoluează conform planului, acesta
va trebui modificat sau refăcut pentru a reflecta
noua realitate.
Tot în sarcina managerului de proiect intră și
menținerea motivației echipei de proiect prin încu-
rajări, recompense sau evenimente care să contribuie la
cunoașterea membrilor și întărirea relațiilor dintre ei.
Exemplu practic
Pentru proiectul „ Fii informat, fii asigurat, fii protejat!”, implementarea este detaliată mai jos. Toate
aspectele consemnate aici au fost completate și în fișa de proiect în coloanele „Observații”, „Cost real”,
„Venit real”.
1. Abordarea persoanelor interesate de proiect
Am stat de vorbă cu specialistul în asigurări și am stabilit data
interviului.
Am discutat cu bibliotecarul, obținând sprijinul acestuia și reco-
mandări de cărți despre managementul proiectelor.
Am discutat cu doamna dirigintă, care a fost mult mai încân-
tată de proiect decât ne așteptam noi. Din acest motiv, am mutat-o
din secțiunea interes negativ și impact mic în secțiunea interes
pozitiv și impact mare.
Fiecare elev din echipă a discutat acasă cu părinții. Un singur
elev a întâmpinat rezistență din partea părinților, dar intervenția
doamnei diriginte a rezolvat situația.
91
91