Page 95 - educatie-sociala-viii
P. 95
Proiect
educațional
Partea a 4-a: Evaluarea proiectului
Evaluarea proiectului
După implementarea proiectului, are loc faza de evaluare, care se realizează în două etape. În
prima etapă se evaluează proiectul, iar în a doua etapă se evaluează activitatea membrilor echi-
pei de proiect.
În acest scop, vă punem la dispoziție două fișe de evaluare, pe care vă invităm să le copiați în
caiete și să le completați după parcurgerea informațiilor de mai jos.
1. Evaluarea proiectului
Presupune verificarea modu-
lui de implementare a proiectului,
aprecierea rezultatelor obținute și a
măsurii în care proiectul și-a atins
obiectivul. Această etapă cuprinde
următoarele acțiuni:
a) evaluarea modului în care a
fost definită problema pe care pro-
iectul și-a propus să o rezolve;
b) evaluarea relevanței titlului pro-
iectului, a logo-ului și a sloganului;
c) evaluarea scopului proiectului din
punct de vedere al definirii și al măsurii
în care acesta a fost atins;
d) evaluarea identificării beneficiarilor
proiectului;
e) evaluarea relației cu persoanele
interesate;
f) evaluarea planului proiectului;
g) evaluarea bugetului proiectului;
h) evaluarea activității de management al riscurilor (planificarea, analiza, monitorizarea și controlul
riscurilor);
i) evaluarea comunicării în cadrul proiectului;
j) evaluarea implementării proiectului (eficiența echipei, respectarea termenelor limită);
k) evaluarea activității de promovare;
l) evaluarea rezultatelor obținute în urma implementării proiectului;
m) evaluarea impactului proiectului.
2. Aprecierea activității elevilor
După evaluarea proiectului, recomandăm și o apreciere a activității fiecărui elev, care să fie realizată
atât de elevul respectiv, cât și de colegii de proiect și de către cadrul didactic. Evaluarea va fi făcută pen-
tru îmbunătățirea activității și nu în scopul notării.
93
93