Page 67 - educatie-tehnologica-viii
P. 67
Unitatea 3 Domenii profesionale 65
Vizita de explorare la un operator economic
Pentru vizita de explorare la un agent economic, elevii sunt pregătiți să observe, să comunice, să strângă
informații și materiale despre munca de zi cu zi a angajaților.
Incursiune în lumea profesioniștilor
Mod de lucru: frontal/individual/pe grupe
Timp de lucru: 7 săptămâni
ETAPE DE LUCRU
Activitate frontală
Selectarea operatorului economic care va fi explorat
identificarea amplasării operatorilor economici și a locurilor de muncă din zona de domiciliu a elevilor și
localizarea pe planul localității;
gruparea locurilor de muncă pe domenii (servicii, industrie, educație, sănătate, meșteșuguri, administrație
publică, asistență socială etc.);
marcarea pe hartă a operatorilor economici.
2 Organizarea colectivului de elevi
formarea grupelor de explorare, din 4-5 elevi.
Activitate pe grupe
alegerea a trei operatori economici în ordinea preferințelor elevilor;
trimiterea scrisorilor de intenție, în care se va cere permisiunea pentru explorare și a unei scrisori oficiale din
partea unității de învățământ;
completarea și semnarea formularului de cooperare;
alegerea unui motto și a unui simbol pentru proiectul de explorare;
stabilirea zilelor/datelor în care se va merge la operatorii economici;
stabilirea sarcinilor în cadrul grupei.
Activitate frontală
3 Pregătirea vizitei de explorare la operatorul economic
înțelegerea diferenței dintre vizita activă și cea pasivă;
pregătirea sarcinilor de explorare;
pregătirea elevilor ca în cadrul acestor vizite să observe, să comunice, să pună întrebări și să strângă
informații, materiale etc.
Activitate pe grupe
4 Pregătirea vizitei de explorare la operatorul economic
1. Alcătuirea unui plan de acțiune pentru vizită
definirea sarcinilor și a timpului alocat necesar îndeplinirii sarcinilor.
Planul pentru vizită va cuprinde:
ceea ce se urmărește/cercetează în timpul vizitei;
cu cine se va vorbi, cui i se va lua un interviu;
ce obiecte și materiale informative se vor colecta;
sarcinile fiecărui elev (observare, comunicare, colectare, colaborare).
Acest plan se află în caietul de lucru pentru explorare.
2. Pregătirea programului pe zile
detalierea programului pentru fiecare zi: întocmirea unui tabel cu sarcina de lucru (ce vom face, ce trebuie să
pregătim, ce trebuie să luăm cu noi, cu cine trebuie să vorbim în prealabil, cam cât timp ne-ar lua îndeplinirea
sarcinii);
prezentarea pregătirilor pentru cele patru zile ale vizitei de explorare.

