Page 85 - istoria-comunismului-xii
P. 85

ECONOMIA    CAPITOLUL VII  83

          SURSA  „Câte 600–800 de ap./comună în-
           A   seamnă circa 100–120 de blocuri în                                           ȘTIAI CĂ...?
          fiecare comună aleasă, o adevărată abe-                                 l  Sistematizarea  a  însemnat  dis-
          rație, unică în lume. În spatele caselor cu                             trugerea și reconstruirea a cel pu-
          cele 6–8 apartamente se prevede pe un                                   țin 29 de orașe, precum București,
          teren liliputan și grajd pentru 2–3 vaci și                             Suceava,  Botoșani,  Pașcani,  Iași,
          coteț de porc și cotețe de găină și fânar                               Roman,  Piatra-Neamț,  Bacău,  Vas-
          și loc pentru colectat dejecțiile animale                               lui,  Huși,  Bârlad,  Tecuci,  Focșani,
          […] O înghesuială și o lipsă de rațional                                Galați, Râmnicu Sărat, Buzău, Mizil,
          inimaginabilă, o rușine aberantă, ucigă-                                Ploiești,  Pitești,  Slatina,  Craiova,
          toare în totalitate a satului românesc.”                                Râmnicu  Vâlcea,  Giurgiu,  Slobozia,
          (Gh. Leahu, Arhitect în „Epoca de Aur”)                                 Călărași,  Medgidia,  Tulcea,  Con-
                                                                                  stanța, Mangalia, Baia Mare etc.
         l Pe baza surselor A și B, menționează   SURSA
         principalul motiv al organizării unor gos-  B
         podării cu teren diminuat.
         l Interpretează, cu argumente: „Colecti-  Le Figaro, 28 iunie 1988:
                                              „Ceaușescu: demolarea satelor”
         vizarea a distrus lumea satului”.







































            Locuitorii din cartierul Uranus, mutați noaptea din casele lor, care urmau să fie demolate, cca 1982. Sursa: ©  Dinu Lazăr.















                      Salvează memoria locului! / PORTOFOLIU
                      1. Folosește ca inspirație ilustrațiile din lecție și interviul următor: „Dan Vartanian – Fotogra-
                      ful Bucureștiului dispărut”, la https://www.youtube.com/watch?v=fp8L0885_G0.
                      2. Participă la salvarea locului în care te-ai născut, imortalizează un obiectiv de patrimoniu
                      național, o casă veche, un monument istoric etc.
                      3. Realizați în grupe de trei elevi planșe cu fotografiile rezultate și alegeți un titlu semnifica-
                      tiv. Treceți pe planșă ziua, luna, anul, localitatea (sau liceul).
                      4. Comparați planșele cu celelalte grupe de colegi.
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90