Page 59 - consiliere-viii-b
P. 59
ManageMentul Carierei 57
UNITATEA 3 LECȚIA 4
Lecții de viață. Modele și experiențe de învățare
Pe tablă încă mai era scris titlul temei discu- – Da… eu… a intervenit Diana, pe mine mă
tate: Cine mă inspiră? inspiră mai degrabă cineva care trăiește aceeași
Orele se terminaseră, dar copiii nu plecaseră perioadă pe care o trăiesc și eu, cineva care are
acasă. aceleași provocări în viață ca și mine. Mie îmi
place mult un vlogger de pe YouTube…
– Pentru mine, un model este Walt Disney, se
aude vocea lui Matei. Citeam undeva că a fost – Da, știm! a întrerupt-o Matei. Hai să fim se-
concediat de editorul unui ziar pe motiv că nu rioși, cum îi poți compara pe Walt Disney și pe
avea suficientă imaginație și idei bune. Dar el Vlad Țepeș cu un… vlogger?
și-a urmat în continuare visul! – Matei, este decizia ei! a intervenit Victor.
– Pentru mine, cel mai important lider al Eu- Dacă vloggerul respectiv este un model care
ropei medievale, Vlad Țepeș, va rămâne întot- o inspiră pozitiv, care este problema? Dacă vă
deauna un model! a adăugat visătoare Ilinca… spun cine îmi place, rămâneți mască! Este...
1. Cine credeți că ar putea fi persoana care-l inspiră pe Victor?
2. Fiecare dintre voi va nota pe tablă câte un nume, apoi, împreună
APLIC cu profesorul, încercați să grupați aceste persoane „inspiraționale”
în categorii (domnitori, cântăreți, istorici, vloggeri, actori etc.).
3. Care categorie are mai mulți „reprezentanți”?
4. De ce credeți că ați făcut această alegere?
Cercetătorii spun că, de multe ori, învățăm prin cineva își alege un model, el va prelua de la acesta:
observarea comportamentelor, a atitudinilor și a re-
valori, stil, atitudini, abilități, gânduri și comporta-
ÎNVĂȚ zultatelor celorlalte persoane. Un model ne poate mente. Mai mult, pentru adolescenți, modelele pot
contribui la dezvoltarea conceptului de sine despre
motiva să realizăm lucruri mărețe, ajutându-ne să nu
ne dăm bătuți atunci când ne este greu. Astfel, când care am vorbit deja.
57
ManageMentul învățării 57