Page 52 - consiliere-viii-l
P. 52
3.1 MANAGEMENTUL ÎNVĂȚĂRII
Selectarea surselor de informare
COORDONATELE LECȚIEI Ne informăm ca să știm ce se întâmplă în jurul nostru, să fim conectați la
realitate, să ne formăm opinii și păreri, să ne confirmăm diverse idei și valori.
Surse de informare pentru activi- Astăzi, informațiile pe care le avem la dispoziție sunt într-o cantitate foarte
tatea școlară;
Localizarea surselor; mare, motiv pentru care sursele de informare ar trebui selectate cu grijă, ca
Utilizarea surselor. ele să poată deveni resursele noastre de informare.
Sursele de informare pentru activitatea școlară sunt:
◼ surse formale: biblioteci, manuale școlare, enciclopedii;
◼ surse informale: experiențe, emisiuni TV, mass-media, rețele de soci-
alizare, internet.
Sursele informațiilor le putem găsi ca:
◼ surse tipărite (cărți, reviste, broșuri, pliante, culegeri etc.);
◼ surse orale (participarea la cursuri, întâlniri, discuții);
◼ surse electronice (suport magnetic, CD, Internet, rețele de socializare,
platforme etc.).
Selectarea surselor de informare
Pentru ca sursele de informare să îți devină adevărate resurse în realizarea
activităților școlare, trebuie să ții cont de câțiva pași pe care îi ai de făcut:
1. definirea problemei și identificarea informației de care ai nevoie;
2. identificarea surselor disponibile, selectarea celor potrivite și ușor de
accesat;
3. localizarea surselor de informare;
4. extragerea informației dintr-o sursă;
5. organizarea informațiilor și prezentarea rezultatelor;
6. evaluarea rezultatelor.
Dacă urmezi corespunzător acești pași, îți vei crea în timp propriul sistem de
selectare a informațiilor și, astfel, vei decide care dintre ele sunt cele mai utile
pentru obiectivele tale de învățare.
NOI ORIZONTURI NU UITA!
Reflectează asupra surselor de Din păcate, nu putem opri informațiile eronate, oricât de precauți am fi.
informare pentru activitatea șco- Le putem însă diminua, reflectând critic asupra lor, din perspectiva credibilității
lară. și a valorii lor de adevăr.
50