Page 49 - consiliere-viii-l
P. 49
Detectivul de conflicte și soluții (metoda investigației)
Alege un coleg, fără ca acesta să știe, și observă-l timp de
cinci zile cum reacționează în trei contexte socio-școlare ce
pot fi generatoare de conflicte/potențiale conflicte:
Contextul 1 – orele de clasă; contextul 2 – relaționarea cu
ceilalți colegi de clasă în timpul pauzelor; contextul 3 – rela-
ționarea cu alți colegi din școală în timpul pauzelor.
I. La finalul fiecărei zile, pentru fiecare dintre cele trei
contexte:
◼ Stabilește cum sa străduit colegul să gestioneze situ
ațiile conflictuale/potențial conflictuale pe care leai
observat pe parcursul zilei. Ce stil de negociere a folosit?
◼ Descrie pe scurt o situație conflictuală/potențial con
flictuală observată de tine, în care colegul a utilizat stilul
de negociere menționat mai sus.
◼ Descrie cele mai frecvente emoții pe care ai observat că
lea experimentat colegul tău atunci când sa confruntat
cu situații de conflict/potențial conflict.
Completează aceste observații în tabelul de mai jos.
II. Realizează la sfârșitul celor cinci zile o scurtă carac
terizare a colegului din perspectiva stilului său de nego
ciere, ca modalitate proprie de gestionare a conflictelor.
Transcrie această caracterizare în tabel.
III. Fă o scurtă recomandare pentru colegul tău, astfel
încât săși optimizeze tehnicile de comunicare, pentru o
mai bună gestionare a conflictelor, în vederea dezvoltării
de relații armonioase cu ceilalți.
Transcrie aceste recomandări în caietul tău.
Cum se comportă în timpul orelor Cum se comportă în pauză Cum se comportă în pauză
Ziua
de clasă cu ceilalți colegi de clasă cu alți colegi din afara clasei
Ziua 1
Ziua 2
Ziua 3
Ziua 4
Ziua 5
Caracterizare:
Recomandare:
47