Page 49 - consiliere-viii-l
P. 49

Detectivul  de conflicte și soluții (metoda investigației)
                                                              Alege un coleg, fără ca acesta să știe, și observă-l timp de
                                                             cinci zile cum reacționează în trei contexte socio-școlare ce
                                                             pot fi generatoare de conflicte/potențiale conflicte:
                                                             Contextul 1 – orele de clasă; contextul 2 – relaționarea cu
                                                             ceilalți colegi de clasă în timpul pauzelor; contextul 3 – rela-
                                                             ționarea cu alți colegi din școală în timpul pauzelor.
                                                              I. La finalul fiecărei zile, pentru fiecare dintre cele trei
                                                             contexte:
                                                             ◼ Stabilește cum s­a străduit colegul să gestioneze situ­
                                                             ațiile conflictuale/potențial conflictuale pe care le­ai
                                                             observat pe parcursul zilei. Ce stil de negociere a  folosit?
                                                             ◼ Descrie pe scurt o situație  conflictuală/potențial con­
                                                             flictuală observată de tine, în care colegul a utilizat stilul
                                                             de negociere menționat mai sus.
                                                             ◼ Descrie cele mai frecvente emoții pe care ai observat că
                                                             le­a experimentat colegul tău atunci când s­a confruntat
                                                             cu situații de conflict/potențial conflict.
                                                             Completează aceste observații în tabelul de mai jos.
                                                              II. Realizează la sfârșitul celor cinci zile  o scurtă carac­
                                                             terizare a colegului din perspectiva stilului său de nego­
                                                             ciere, ca modalitate proprie de gestionare a conflictelor.
                                                             Transcrie această caracterizare în tabel.
                                                              III. Fă o scurtă recomandare pentru colegul tău, astfel
                                                             încât să­și optimizeze tehnicile de comunicare, pentru o
                                                             mai bună gestionare a conflictelor, în vederea dezvoltării
                                                             de relații armonioase cu ceilalți.
                                                             Transcrie aceste recomandări în caietul tău.





                   Cum se comportă în timpul orelor   Cum se comportă în pauză     Cum se comportă în pauză
           Ziua
                             de clasă                cu ceilalți colegi de clasă  cu alți colegi din afara clasei
           Ziua 1

           Ziua 2
           Ziua 3

           Ziua 4

           Ziua 5

           Caracterizare:

           Recomandare:



                                                                                                           47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54