Page 48 - consiliere-viii-l
P. 48
Recapitulare
1. Am învățat, mi-am consolidat cunoștințele!
Conflictele sunt ciocniri de interese
între persoane sau grupuri, ce pot fi
rezolvate prin strategii constructive
de comunicare și negociere.
Rezolvarea conflictelor prin strategia Negocierea de tip câștig–câștig
de negociere câștig–câștig asigură valorifică dialogul constructiv și
continuarea pozitivă a relațiilor prin DEZVOLTARE comunicarea, favorizând inclusiv
satisfacerea reciprocă a intereselor. SOCIO- prevenirea conflictelor.
EMOȚIONALĂ
Comunicarea asertivă reprezintă o componentă indispensabilă în negocierea de tip
câștig–câștig, ca strategie constructivă de prevenire și rezolvare a conflictelor.
Autoreglarea se bazează pe un Autocontrolul emoțional presupune
set de abilități ce direcționează recunoașterea, gestionarea emoțiilor
comportamentul către un scop, în și puterea de a rămâne efcient chiar și
ciuda imprevizibilului și a trăirilor în situații de stres.
emoționale.
2. Exersez și mă dezvolt!
Împreună suntem câștigători (joc de rol) III. Reflectează asupra rolului pe care tocmai lai jucat
I. Alege un coleg cu care să exersezi etapele rezolvării și analizează în ce măsură tu și colegul tău ați reușit să
unui conflict prin strategia câștig–câștig. Veți putea face parcurgeți pașii strategiei câștig–câștig.
acest lucru prin participarea la un joc de rol. Înainte de a ◼ Care a fost cel mai ușor pas de parcurs ? Dar cel mai
începe jocul propriuzis, amintițivă etapele strategiei dificil? Argumenteazăți răspunsurile și invități colegul
menționate. să facă același lucru.
II. Citiți următoarea situație și identificați potențialul ◼ Descrie modul în care vați simțit pe parcursul între
conflict din ea. Transpuneți apoi posibila desfășurare a gului proces de negociere, până la rezolvarea conflictu
evenimentelor întrun joc de rol în care să evidențiați lui. Ce modalități de autoreglare emoțională ați folosit?
cum cele două personaje se străduiesc să valorifice stra IV. Scrie un scurt paragraf (maximum 150 de cuvinte)
tegia de tip câștig–câștig: în care să evidențiezi:
Tu și colegul tău lucrați împreună la realizarea unui proiect ◼ felul în care teai simțit în timpul conflictului și,
original cu tema „Provocările adolescenței”. Tu consideri că respectiv, după găsirea soluției;
veți lua o notă bună dacă proiectul vostru se va concretiza ◼ abilitățile pe care leai folosit în gestionarea
într-o scurtă piesă de teatru, jucată în fața clasei. Colegul tău conflictului.
consideră că cea mai bună abordare a proiectului o repre- V. Creează un afiș care să conțină cât mai multe sfaturi
zintă un filmuleț de scurtmetraj, realizat pe baza unui sce- pentru gestionarea emoțiilor negative care pot apărea
nariu scris de voi. întrun conflict.
46