Page 41 - educatie-muzicala-viii
P. 41

Unitatea 3                                            39

                                                  Aplică!

                Știai că?                     Bifează căsuța corespunzătoare fiecărei caracteristici a obiceiurilor de
                                            primăvară-vară:
             Folclorul  a  reprezentat  o  importantă
          sursă de inspirație atât pentru compozitorii    Data           Participanți           Ritual de
          din  sfera  muzicii  simfonice,  cât  și  pentru   Fixă  Mobilă  Fete   Băieți  Grup mixt  secetă  seceriș  belșug
          cei din zona de divertisment.     Paparuda
          Creațiile lui George Enescu, precum Rapso-
          dia română nr. 1 în La Major op. 11, Rapsodia   Scaloianul
          română nr. 2  în Re Major op. 11, Sonata a   Drăgaica
          III-a pentru pian și vioară op. 25, „în caracter
          popular românesc”, Suita „Impresii din copi-  Sânzienele
          lărie”, sau opera Meșterul Manole și poemul   Călușarii
          coral Miorița, de Paul Constantinescu, nu ar
          fi existat astăzi fără preocuparea creatorilor
          lor pentru studiul folclorului.

                                                   Exersează!
                                               Identifică în careul de mai jos următoarele obiceiuri de primăvară-vară:
                                            Drăgaică, Călușeri, Plugar, Sângeorz, Lăzărel, Hăulit, Păpărudă, Caloian,
                                            Tonocele, Cununa, Boul înstruțat, Homan. Atenție, denumirile pot apărea
                                            și sub formă nearticulată! Careul poate fi printat din manulul digital.



















                    George Enescu

                Jurnalul meu muzical

          Ascultă următoarele lucrări muzicale con-
          temporane  inspirate  din  folclorul  româ -
          nesc  și  notează-ți  impresiile  în  jurnalul
          tău muzical: Subcarpați – Frunzuliță iarbă
          deasă,  Argatu’  –  Foaie  Verde-a  Bobului,
          Zdob și Zdub – Trece viața omului.
                                                  Audiție muzicală dirijată
                Portofoliu
                                              Audiază,  în  interpretarea  Corului  Național  de  Cameră  „Madrigal  –
          Realizează portretele de compozitori ale   Marin  Constantin”,  Condacul  Nașterii  Domnului  din  Oratoriul  bizantin  de
          lui Paul Constantinescu și George Enescu.   Crăciun  și  Corul  final din  Oratoriul  Bizantin  de  Paști  „Patimile  și  Învierea
          Caută  informații  asupra  următoarelor
          elemente: a) anii între care a trăit; b) lo-  Domnului”,  de  Paul  Constantinescu.  Notează  în  caiet  observațiile  tale
          cul unde a studiat; c) creația sa (descrie   legate de: ansamblul pentru care este scris fragmentul audiat; semnificația
          câteva lucrări).                  textului; anotimpul și obiceiul despre care se cântă.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46