Page 30 - educatie-plastica-viii
P. 30
Capitolul I Limbajul plastic
3. Evaluare
3.1 Evaluare sumativă
Rezolvați testul următor:
1. Alegeți dintre următoarele variante doar pe cele adevărate:
a) planul tabloului este un plan orizontal, pe care stau obiectele;
b) planul tabloului este un plan vertical, pe care sunt reprezentate obiectele;
c) punctul principal de vedere se află la intersecția razei vizuale principale
cu planul tabloului;
d) punctul principal de vedere se află la intersecția razei vizuale princi-
pale cu linia orizontului;
e) punctele de distanță sunt situate pe linia orizontului, la distanță egală
de punctul principal de vedere.
2. Produsul unicat este:
Fig. 1 Paletă de nuanțe. Imprimeu de draperie. a) un obiect realizat după o schemă tehnologică, cu mijloace automatizate;
b) un obiect-prototip, de colecție, realizat manual;
c) un obiect produs în număr mic de exemplare, cu tehnici speciale.
3. Alegeți dintre următoarele variante pe cele corespunzătoare designului
de produs:
a) relația obiectului cu proporțiile corpului uman;
b) raportul formă/funcționalitate;
c) interfața digitală;
d) punctele de fugă.
4. Alegeți dintre următoarele variante pe cele referitoare la designul grafic:
a) accesorii vestimentare;
b) afișe, bannere, panouri, reclame;
c) tipuri de materiale, texturi;
d) ilustrație;
e) prototip.
5. Stabiliți care dintre enunțurile celor două coloane, A și B, corespund
reprezentării din planul apropiat și care corespund planului depărtat:
A. B.
a) formele sunt mai mari; a) formele sunt din ce în ce mai
b) culorile sunt mai intense și mici;
contrastele cromatice mai b) culorile încep să își piardă inten-
puternice; sitatea, se sting, iar contrastele se
c) culorile reci pot fi în contrast cu estompează;
cele calde; c) culorile se răcesc apropiindu-se
Fig. 2 Paletă cromatică. Design de interior.
d) tonurile închise pot fi în contrast de culoarea cerului;
cu tonurile deschise până la alb. d) culorile se deschid treptat.
6. Notați cu adevărat (A) sau fals (F) următoarele enunțuri:
a) colecțiile prêt-à-porter sunt create pentru performance, spectacol, nu
pentru a fi purtate;
b) designul de produs se realizează urmărind doar aspectul estetic și eco-
nomic, neglijând aspectele funcționale și relația cu corpul uman;
c) designul ambiental presupune tratarea spațiului unitar, ca o compoziție
echilibrată;
d) designul de interfață digitală se ocupă de crearea de pagini web, apli-
cații și jocuri digitale.
Punctaj: 2 p. (1.) + 1 p. (2.) + 1 p. (3.) + 1 p. (4.) + 2 p. (5.) + 2 p. (6.) + 1 p. din oficiu = 10 p.
Fig. 3 Paletă de tonuri. Design de produs.
28 28