Page 50 - consiliere-viii-b
P. 50
UNITATEA 3 LECȚIA 1
Orice drum începe cu primul pas! Motivația pentru învățare
Dan a rugat-o pe sora lui mai mare, Maria, încerci să amâni tema asta…
elevă în clasa a XII-a, să-l ajute la teme. Aceas- – Ei, oricum, ce contează? a oftat băiatul.
ta s-a oferit cu plăcere, însă Dan, după doar Și-așa eu nu sunt bun de nimic! Învăț, nu învăț,
cinci minute, s-a ridicat de la birou. Și-a luat tot degeaba!
un măr, a deschis televizorul și, brusc, și-a dat – Dan, de ce spui asta? O să vezi că dacă
seama că nu-și notase toate cerințele temei la înveți constant, pas cu pas, o să fii foarte bun!
care avea nevoie de ajutor. Cine zice că nu ești bun de nimic?
– Dan, ce e cu tine? l-a întrebat Maria. Tot – Ei, nu știu, toată lumea…
1. Ce ar fi trebuit să facă Dan ca să-și crească Fiecare elev are un „buget de timp” zilnic:
motivația pentru învățare? Cum și-ar fi putut z timp școlar (orele petrecute la școală și cele în
APLIC gestiona mai bine timpul? ÎNVĂȚ care ne facem lecțiile);
2. Tu crezi că ești suficient de motivat?
z timp extrașcolar (activități rutiniere);
3. Alcătuiește un Jurnal de motivație în învățare,
z timp liber (pentru distracție, întâlniri cu prie-
în care să-ți notezi, timp de o săptămână, acti- tenii, plimbări etc.).
vitățile zilnice și timpul pe care îl aloci fiecăreia.
Ce observi?
De ce trebuie să înveți?
AFLU orul tău te face să vrei să înveți. Acest motor care
Chiar dacă ți se pare ciudat, ceva din interi-
te împinge să mergi înainte reprezintă motivația.
Când ești motivat reușești în orice activitate pe care
ți-o propui.
Ce face motivația? Declanșează, orientează și
susține comportamentul nostru. Când îți dorești
foarte mult să obții ceva, pur și simplu ai nevoie
de motivație pentru a continua ceea ce ai început.
În schimb, dacă nu suntem motivați, vom aban-
dona efortul și nu vom avea performanțele pe care
ni le dorim.
48 ManageMentul învățării