Page 56 - consiliere-viii-b
P. 56
UNITATEA 3 LECȚIA 3
Știu să învăț!
Documentarea, selecția și organizarea informațiilor
maginează-ți că ai un profesor nou la geografie și acesta ți-a cerut să elaborezi un proiect cu titlul
I„Dezastrele naturale”. Nu știi ce înseamnă pentru el un proiect de nota 10, știi însă că trebuie să te docu-
mentezi pentru a-l impresiona.
De unde începi? Cum procedezi?
Trage aer în piept și liniștește-te! Gândește-te ce crezi că-și dorește profesorul să scoți în evidență.
Dar tu? Ce crezi c-ar trebui să subliniezi?
Pe parcursul pașilor care urmează vei reuși să combini cele două perspective.
Pasul 1
Nu amâna! De multe ori, un proiect te poate speria pentru că nu știi de unde
să începi și totul ți se pare foarte greu. Dar, imediat ce te apuci de treabă, o să
vezi că „te prinde”, că te încântă ideea și încet-încet totul va merge ca pe roate.
Pasul 2
Înainte de a te apuca efectiv de
lucru, caută-ți motivația! Găsește
ceva ce îți place mult la tema
respectivă și folosește acest unic
lucru ca un „cârlig” de care să agăți
tot efortul pe care îl presupune
munca pentru proiect.
Pasul 3
Acum, lasă-ți creativitatea să zburde! Scrie în mijlocul unei coli tema
proiectului. Apoi, cu liniuțe de legătură, adaugă orice alte idei îți trec prin
minte. Nu te gândi care idei sunt bune și care nu, scrie cât mai multe. La final,
când ai umplut pagina, selectează doar acele idei care crezi că-ți vor fi de folos
pentru realizarea proiectului.
54 ManageMentul învățării