Page 9 - consiliere-viii-b
P. 9
RECAPITULARE INIȚIALĂ
Informații Ideile-ancoră cu care
clasa
a VIII-a
îți începi călătoria
în clasa a VIII-a
Informații
clasa ÎNCEPEM! Tot ce ai învățat în clasa a VII-a este
a VII-a
baza pe care o să construiești învățarea ta în clasa
a VIII-a. Atunci când ajunge într-un port, vaporul
aruncă ancora și astfel rămâne pe loc, fără să fie mișcat
AI AFLAT CEVA NOU DESPRE TINE? de valuri încoace și încolo. Ideile-ancoră înseamnă că
tot ceea ce vei învăța de acum încolo trebuie să se „lege”
Resurse cognitive de ceea ce ai învățat în trecut. Astfel, învățarea are o
și motivaționale pe bază puternică și vei înțelege și reține totul mai ușor.
care le am (vizibile)
Ce ne amintim din clasa a VII-a?
Autoeficacitatea se referă la convingerea pe care
o avem despre capacitățile noastre de a ne mobiliza
resursele cognitive și motivaționale necesare pentru
Resurse cognitive
și motivaționale de îndeplinirea cu succes a unor sarcini.
dezvoltat (latente)
Aisbergul abilităților!
Pentru început, completează următoarele enunțuri:
Sunt bun la ..............................................................................................................................................................................
Mi-ar plăcea să se spună despre mine că .......................................................................................................................
Nu-mi convine că sunt ........................................................................................................................................................
Cred că cel mai bine pot să ..................................................................................................................................................
ABILITĂȚILE Tata crede despre mine că ..................................................................................................................................................
Mama mă vede ca fiind ........................................................................................................................................................
Prietenii mei mă consideră ................................................................................................................................................
Profesorii mei cred că eu pot să ..........................................................................................................................................
Bullying-ul reprezintă o formă de abuz fizic și/
În jocul de șah, fiecare trebuie să anticipeze cum
ȘAHUL COMUNICĂRII sau emoțional, care are trei caracteristici: (1) este gândește adversarul său. Dar să știți că marii cam-
intenționat – agresorul are intenția să rănească
pioni nu joacă întotdeauna cu un adversar: uneori ei
pe cineva; (2) este repetat – aceeași persoană este
joacă singuri și în loc să se confrunte cu un adversar
rănită mereu; (3) presupune un dezechilibru de forțe
se confruntă cu propria persoană: mai întâi mută cu
– agresorul își alege victima care este percepută ca
fiind vulnerabilă, slabă și nu se poate apăra singură. piesele albe și apoi, încercând să fie obiectiv, tot el
mută cu piesele negre.
7