Page 9 - consiliere-viii-b
P. 9

RECAPITULARE INIȚIALĂ


                                       Informații          Ideile-ancoră cu care
                                         clasa
                                        a VIII-a
                                                           îți începi călătoria


                                                           în clasa a VIII-a




                 Informații
                  clasa                                     ÎNCEPEM! Tot ce ai învățat în clasa a VII-a este
                  a VII-a
                                                         baza pe care o să construiești învățarea ta în clasa
                                                         a VIII-a. Atunci când ajunge într-un port, vaporul
                                                         aruncă ancora și astfel rămâne pe loc, fără să fie mișcat
             AI AFLAT CEVA NOU DESPRE TINE?              de valuri încoace și încolo. Ideile-ancoră înseamnă că
                                                         tot ceea ce vei învăța de acum încolo trebuie să se „lege”
                                      Resurse cognitive   de ceea ce ai învățat în trecut. Astfel, învățarea are o
                                     și motivaționale pe   bază puternică și vei înțelege și reține totul mai ușor.
                                     care le am (vizibile)
                                                            Ce ne amintim din clasa a VII-a?




                                                            Autoeficacitatea se referă la convingerea pe care
                                                         o avem despre capacitățile noastre de a ne mobiliza
                                                         resursele cognitive și motivaționale necesare pentru
                 Resurse cognitive
                și motivaționale de                      îndeplinirea cu succes a unor sarcini.
                dezvoltat (latente)
                                                            Aisbergul abilităților!
                                                            Pentru început, completează următoarele enunțuri:


              Sunt bun la  ..............................................................................................................................................................................
              Mi-ar plăcea să se spună despre mine că  .......................................................................................................................
              Nu-mi convine că sunt  ........................................................................................................................................................
              Cred că cel mai bine pot să  ..................................................................................................................................................
        ABILITĂȚILE   Tata crede despre mine că  ..................................................................................................................................................
              Mama mă vede ca fiind  ........................................................................................................................................................


              Prietenii mei mă consideră  ................................................................................................................................................
              Profesorii mei cred că eu pot să  ..........................................................................................................................................



                 Bullying-ul reprezintă o formă de abuz fizic și/
                                                                 În jocul de șah, fiecare trebuie să anticipeze cum
        ȘAHUL   COMUNICĂRII   sau emoțional, care are trei caracteristici: (1) este   gândește adversarul său. Dar să știți că marii cam-
              intenționat – agresorul are intenția să rănească
                                                              pioni nu joacă întotdeauna cu un adversar: uneori ei
              pe cineva; (2) este repetat – aceeași persoană este
                                                              joacă singuri și în loc să se confrunte cu un adversar
              rănită mereu; (3) presupune un dezechilibru de forțe
                                                              se confruntă cu propria persoană: mai întâi mută cu
              – agresorul își alege victima care este percepută ca
              fiind vulnerabilă, slabă și nu se poate apăra singură.  piesele albe și apoi, încercând să fie obiectiv, tot el
                                                              mută cu piesele negre.
                                                                                                                7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14