Page 46 - consiliere-viii-l
P. 46
2.6 DE ZV OL T ARE SOCIO - EM O ŢIONALĂ
DEZVOLTARE SOCIO-EMOŢIONALĂ
Comunicarea asertivă,
COORDONATELE LECȚIEI limbajul oamenilor de succes
Comunicarea asertivă; Uneori pare o misiune imposibilă să menții relații bune cu ceilalți, mai ales
Tehnici simple de comunicare; atunci când valorile tale esențiale îți sunt atacate. Fie căți place, fie că nu, con
Asertivitate. flictele, măcar ca potențialități, vor fi întotdeauna prezente în relațiile umane.
Dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă în cadrul unui conflict este o
condiție esențială pentru a avea succes în relațiile interpersonale, ceea ce nece
sită aplicarea tehnicilor simple de comunicare.
comunicarea
asertivă
mesaje de tip „eu” – ascultarea
folosirea mesajelor la activă
persoana I TEHNICI
SIMPLE DE
COMUNICARE
armonizarea mesajului
răbdarea de a înțelege verbal cu cel
punctul de vedere al nonverbal (mimica,
celuilalt gestica)
valorificarea strategiei
negocierii
câștig–câștig
Asertivitatea este acel tip de comunicare care ne permite să ne exprimăm sen
timentele, să ne cerem drepturile, să spunem „NU” lucrurilor sau solicitărilor
pe care nu le dorim, fără a ofensa în vreun fel drepturile și libertățile celorlalți.
Comunicarea asertivă reprezintă o componentă indispensabilă în negoci
erea de tip câștig–câștig, ca strategie constructivă de prevenire și rezolvare a
conflictelor. Atât asertivitatea, cât și abordarea de tip câștig–câștig țin cont de
nevoile proprii și ale celuilalt, explorează diferitele perspective de abordare a
problemei și duc, întrun final, la un rezultat benefic, avantajos tuturor părților.
NOI ORIZONTURI NU UITA!
Reflectează asupra tehnicilor de Abilitățile de comunicare asertivă creează oportunități pentru discuții deschise, cu o
comunicare în rezolvarea conflic- varietate de opinii, nevoi și alegeri care sunt luate în considerare în mod autentic, pen-
telor. tru a se ajunge la o soluție câștigătoare pentru toate părțile implicate.
44