Page 25 - consiliere-viii-b
P. 25
Harta celor cinci ținuturi
La joc pot participa șase elevi. Fiecare dese-
APLIC nează harta unei țări imaginare, o împarte în
cinci cadrane și fiecare cadran este completat
respectând următoarele cerințe:
Cinci Fiecare elev citește conținutul
calități pe fiecărui cadran, iar ceilalți cinci
care le consideri colegi vor adăuga, pe rând:
cele mai impor-
tante la o
Cinci situ- persoană. Cinci
ații, din viața lucruri care te
de elev, pe care împiedică să faci Încă o calitate a
protagonistului
ți-ar plăcea să le schimbările pro-
schimbi. puse.
Una dintre
cele cinci între-
Cinci expre- bări: De ce? Cum? Un sfat
Cinci lucruri pe sii pe care ți-ar Când? Care? În cât
care le faci bine. plăcea să le auzi timp?
despre tine.
Încă un
lucru pe care Ce putem face
consideră ei că ca expresiile să
protago nistul devină realitate.
l-ar face bine.
PORTOFOLIU Lumea ideală
Gândește-te că ți se propune să creezi o lume în care
toți oamenii ar trăi fericiți.
Discută acest lucru cu familia ta. Probabil ei
îți vor pune anumite întrebări:
Cum vei pune în practică ceea ce ai ales să
schimbi?
Ce te-ar împiedica să-ți duci planul la
final?
Ce fel de resurse vei folosi?
De ce e nevoie de această schimbare?
Cui vei cere ajutor, în caz că vei avea nevoie?
Cine se va bucura de noua schimbare adusă?
Cum va fi viața ta, după schimbarea pe care o
vei aduce în lume?
La final, redactează un eseu care să cuprindă răspun-
surile la toate aceste întrebări.
Cum arată lumea ta acum?
AUToCUNoAșTERE șI sTIL dE vIAȚĂ EChILIbRAT 23