Page 30 - consiliere-viii-b
P. 30

Evaluare



       1. Chestionar de autodezvăluire          Îți mai aduci minte de povestea lui Mircea, de la înce-
       Răspunde sincer la următoarele între-  putul capitolului? Hai să ne întoarcem puțin la experiența
       bări:                                 trăită de el! Completează frazele de mai jos utilizând cuvintele și sintagmele
          a. Ce amintiri frumoase păstrezi   următoare: stimă de sine, încredere în sine, imagine de sine, conștiința de sine,
       din anul trecut?                      identitate de sine, cunoaștere de sine, decizie, regula celor două minute, aser-
          b. Cine e persoana în care ai cea mai   tivitate, abuz, discriminare.
       mare încredere?
          c. Ce-ți place cel mai mult să faci?  1. Mircea s-a simțit stânjenit în fața colegilor în momentul în care a fost
          d. Ce talent artistic ți-ar fi plăcut   scos la tablă de către profesor, ceea ce înseamnă că …….............………… este
       să ai în mod special?                 una …………..................................
          e. Ce calitate simți că te caracteri-  2. În momentul în care Alexandra l-a sunat pe Mircea solicitându-i
       zează? Dar defect?                    ajutorul la exercițiul de la matematică,…………….............................…. a crescut.
          f. Care este principalul tău scop în   3. Atunci când Mircea își dă seama de distanța dintre el și ceilalți, el
       viață?                                observă, de fapt, diferențele existente și începe să își construiască …...........
          g. Ce te face fericit?             ......................................…….

       2. Ce afirmații referitoare la stima de   4. La începutul poveștii, Mircea dă dovadă de o imagine de sine …...........
       sine te caracterizează?               ......................................................…..
          a. Am tendința să mă compar cu        5. Dacă Mircea reușește să se raporteze la propriul EU, la propriile trăiri
       ceilalți.                             începând să se compare cu cei din jurul său, atunci își face simțită ……........
          b. Uneori îl folosesc cam mult pe   ....................................……….
       trebuie.                                 6. Atunci când ajunge acasă, se așază în pat și începe să se gândească mai
          c. Pot să spun NU atunci când vreau.
          d. Îmi fac ușor prieteni.          mult la el, se autoanalizează; acest lucru înseamnă că el acordă timp ……….
          e. Mi-e greu să fac schimbări în   .................................................…. de sine.
       viața mea.                               7. Între a rezolva problema la matematică și a se gândi la situația petre-
          f.  Îmi recunosc punctele forte.   cută la școală, el trebuie să ia ………............................................…. pentru a putea
          g. Îmi place să-mi ajut semenii.   fi eficient.
          h. Uneori iau totul personal.         8. Mircea se gândește și se hotărăște rapid să rezolve problema, lucru ce
          i.  Îmi este frică de eșec.        presupune faptul că el recurge la ……....................................................……..
          j.  Sunt optimist.
                                                9. Chiar dacă nu s-a simțit confortabil în fața colegilor pentru că nu a
                                             știut problema, el nu s-a enervat, ci a dat dovadă de ….................................……
          *Punctele c, d, f, g, j se referă la o
       stimă de sine crescută, iar punctele a, b,   10. Se întâmplă și în clasa voastră, uneori, ca, atunci când un coleg nu
       e, h, i denotă o stimă de sine scăzută. Ce   știe să răspundă corect la o întrebare a profesorului, ceilalți colegi să îl iro-
       punctaj ai obținut? Unde te încadrezi?  nizeze, ceea ce înseamnă o formă de …...............................................................….
                                                11.  Lui Mircea îi place matematica, dar asta nu înseamnă că îi ……...........
                                             ...........................……….. pe colegii care sunt foarte buni la celelalte discipline.
          28 28
    28  AUToCUNoAșTERE șI sTIL dE vIAȚĂ EChILIbRAT
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35