Page 27 - consiliere-viii-b
P. 27

Povestea lui Cristi

               Cristi era unul dintre cei mai haioși colegi, mereu vesel, mereu cu o surpriză bine țintită. Dar când se lucra în
          ÎNȚELEG  echipă, toți participanții depuneau același efort pentru rezolvarea problemei, mai puțin el. Atunci devenea maestru
            în a găsi scuze și a se eschiva de la sarcinile de îndeplinit. La ultimul proiect lucrat în echipă cu alți cinci colegi, l-a
            rugat pe unul dintre ei să-i traseze temele de rezolvat. Acesta a acceptat fără să ezite, după care Cristi l-a rugat să-i
            facă și partea lui din proiect, motivând că este foarte ocupat cu antrenamentele. Și la fel se petreceau lucrurile de
            fiecare dată… Cristi făcea parte din grup doar cu numele!






                                                                       Nu întotdeauna abuzul

                                                                       este foarte evident

                                                                          Uneori,  colegul  amuzant,  care  nu  face
                                                                      ÎNVĂȚ  nimănui niciun rău, poate săvârși un abuz prin
                                                                       manipularea celorlalți. Cu zâmbetul pe buze,
                                                                       fără să se încrunte sau să spună cuvinte urâte,
                                                                       el ajunge să facă mult rău grupului din care face
                                                                       parte. Nu uita: adevăratele relații dintre oameni
                                                                       se construiesc pe încredere, altfel nu o să reziste
                                                                       prea mult!




           Discriminarea este tratamentul diferit aplicat
          asu pra a două persoane care se află în aceeași
         situație. Aceasta poate fi întâlnită în cazul elevilor
            de naționali tate sau etnie diferite de cea a
         majorității, dar și în cazul elevilor cu dizabilități.



                 Lu Xing este un elev de naționalitate chineză,
         AFLU  care a ales să învețe în România pe perioada
              gimnaziului, atât timp cât părinții lui sunt deta-
              șați cu serviciul. Vorbește bine românește, e
              politicos și serios, dar nu a reușit să se integre ze
              în fostul colectiv, motiv pentru care părinții
              l-au mutat la școala actuală. Foștii colegi făceau
              glume nepotrivite, aluzii deplasate și chiar s-au
              împotrivit să-l aibă coechipier în echipa de
              handbal, fiind mai mic de înălțime.

                 În noua școală și în noul colectiv, Lu Xing se
              simte foarte bine și s-a integrat relativ repede.
              Cu toate acestea, nu este foarte comunicativ,
              preferă să stea singur și este oarecum suspicios.



                                                                            AUToCUNoAșTERE șI sTIL dE vIAȚĂ EChILIbRAT 25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32