Page 39 - consiliere-viii-b
P. 39

UNITATEA 2  LECȚIA 4

          Față-n față! Ce sunt con flictele și cum apar?



                    Alex învăța de zor când, deodată, se auzi so-  – Hmm, ție chiar nu îți mai pasă de vechii tăi
                 neria  telefonului.  Era  Marius,  prietenul  lui  cel   prieteni!? Bineee!
                 mai bun.                                     –  Nu-i  adevărat!  Greșești!  Chiar  trebuie  să
                    – Bună, Alex! Ce mai faci?             mă pregătesc pentru test!
                    – Bună, Marius! Învățam. Am un test la care   – Iar eu te încurc, așa este? Da… credeam
                 vreau să obțin punctajul maxim.           că îmi ești prieten, dar se pare că m-am în-
                    – Las-o-ncolo de carte, am ceva mai important   șelat.
                 să-ți spun! Să vezi ce mi s-a întâmplat astăzi…  – Și tu, Marius, ce fel de prieten îmi ești? a
                    Alex și Marius fuseseră colegi, dar părinții   întrebat  Alex  nervos.  Cel  mai  bun  prieten…  ce
                 lui Alex se mutaseră într-un alt oraș. De obicei,   să zic… Îmi dovedești asta chiar acum, continuă
                 Alex îl asculta cu plăcere pe prietenul său vor-  Alex ironic.
                 băreț, dar acum era în criză de timp…        Dar… și-a dat seama că, de fapt, vorbea sin-
                    – Marius, te rog, am foarte mult de învățat,   gur.  Marius  îi  închisese  telefonul  în  nas.  Alex
                 hai să vorbim mâine!                      aproape că tremura de enervare!





                    ACUM SĂ NE JUCĂM PUȚIN CU CONFLICTELE NOASTRE!


                  APLIC  1.  Pentru început, trebuie să vă alegeți, fiecare dintre voi, unul dintre următoarele roluri: profe-
                    sor, consilier școlar, personaj istoric (ce ați zice, de exemplu, de Vlad Țepeș?), supererou (Batman,
                    Batgirl, Omul Păianjen etc.), vlogger celebru. Jucând aceste roluri, intrați în pielea personajelor pe care
                    vi le-ați ales și încercați să răspundeți la întrebarea: „Ce este un conflict?”
                    2.  Toate răspunsurile se notează pe tablă! Nu râdem dacă cineva spune ceva care pare ciudat sau greșit!
                    Cumulați toate răspunsurile notate pe tablă într-o idee principală, esențială!
                    3.  Ai aflat ce este conflictul?



               √  Ce s-a întâmplat cu cei doi pri-

               eteni? De ce s-au certat? Puteau să
            ÎNȚELEG  ceartă?
               comunice altfel și să nu se ajungă la
               √
                   Conflictele sunt prezente în viața
               noastră în fiecare zi. Sunt convins că și
               voi v-ați certat, la un moment dat, cu
               cineva. Haideți să vedem ce este con-
               flictul și ce putem face pentru a comu-
               nica mai bine cu ceilalți!


                                                                                      Dezvoltare socio-emoțională  37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44