Page 79 - educatie-tehnologica-viii
P. 79
Unitatea 3 Domenii profesionale 77
Planul de afaceri
Planul de afaceri este un document scris, cu o structură clară, care de-
scrie natura afacerii, piața-țintă, avantajele pe care afacerea le va avea față
de concurență, precum și resursele și aptitudinile de care dispun proprietarii
afacerii.
Planul de afaceri descrie drumul de parcurs al unei firme, stabilește misi-
unea, obiectivele, strategia și planurile de acțiune pentru derularea unei ac-
tivități specifice pe parcursul unei perioade viitoare determinate.
Pentru întocmirea unui plan de afaceri este necesară parcurgerea a trei
etape: Redactarea unui plan de afaceri
Știați că?
1. Culegerea informaţiilor Planul de afaceri ajută la:
necesare (prețuri, • stabilirea priorităţilor;
concurență, furnizori, date • stabilirea responsabilităţilor oamenilor din
tehnice, juridice etc.) echipa ta;
• analiza eficienţei acestora;
• verificarea bugetului de venituri și chel tu ieli;
2. Planificarea efectivă a • stabilirea principalelor direcţii de dezvol-
3. Redactarea planului activităţilor respective tare a afacerii.
(alegerea formei optime (alegerea strategiei potrivite
de prezentare) și găsirea căilor de atingere a
obiectivelor stabilite)
Înainte de a scrie un plan de afaceri trebuie să se cunoască următorii
indicatori:
• existența altei persoane care se va implica în aceeași afacere (asociat),
comunicare bună în stabilirea de obiective și implementarea diferitelor
segmente din cadrul afacerii;
• cui vindeți și cât cheltuiți?;
• cunoștințe despre piață (numărul potențialilor clienți);
• cunoștințe despre administrarea banilor;
• modalitatea de a vinde;
• existența unor investitori și avantajele oferite de firma voastră. Analiza indicatorilor

