Page 79 - educatie-tehnologica-viii
P. 79

Unitatea 3  Domenii profesionale                  77


















                                           Planul de afaceri



           Planul de afaceri este un document scris, cu o structură clară, care de-
        scrie natura afacerii, piața-țintă, avantajele pe care afacerea le va avea față
        de concurență, precum și resursele și aptitudinile de care dispun proprietarii
        afacerii.
           Planul de afaceri descrie drumul de parcurs al unei firme, stabilește misi-
        unea, obiectivele, strategia și planurile de acțiune pentru derularea unei ac-
        tivități specifice pe parcursul unei perioade viitoare determinate.

           Pentru întocmirea unui plan de afaceri este necesară parcurgerea a trei
        etape:                                                                   Redactarea unui plan de afaceri



                                                                                    Știați că?

                                1. Culegerea informaţiilor                    Planul de afaceri ajută la:
                                   necesare (prețuri,                         •  stabilirea priorităţilor;
                               concurență, furnizori, date                    •  stabilirea responsabilităţilor oamenilor din
                                  tehnice, juridice etc.)                     echipa ta;
                                                                              •  analiza eficienţei acestora;
                                                                              •  verificarea bugetului de venituri și chel tu ieli;

                                                 2. Planificarea efectivă a    •  stabilirea principalelor direcţii de dezvol-
              3. Redactarea planului              activităţilor respective    tare a afacerii.
             (alegerea formei optime           (alegerea strategiei potrivite
                 de prezentare)                și găsirea căilor de atingere a
                                                   obiectivelor stabilite)




           Înainte  de  a  scrie  un  plan  de  afaceri  trebuie  să  se  cunoască  următorii
        indicatori:
           •  existența altei persoane care se va implica în aceeași afacere (asociat),
        comunicare  bună  în  stabilirea  de  obiective  și  implementarea  diferitelor
        segmente din cadrul afacerii;
           •  cui vindeți și cât cheltuiți?;
           •  cunoștințe despre piață (numărul potențialilor clienți);
           •  cunoștințe despre administrarea banilor;
           •   modalitatea de a vinde;
           •  existența unor investitori și avantajele oferite de firma voastră.     Analiza indicatorilor
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84