Page 20 - educatie-plastica-viii
P. 20

Capitolul I                                                                            Limbajul plastic


                                                                      c. Identitatea vizuală de brand

                                                                         ◼ Identitatea vizuală se referă la toate ele-
                                                                      mentele  vizuale  care  compun  identitatea
                                                                      distinctă  a  unei  firme  în  fața  concurenței.
                                                                      Aceasta reflectă caracterele specifice, atri-
                                                                      butele și calitățile produselor sau ale servi-
                                                                      ciilor promovate.
                                                                         ◼ Identitatea vizuală de brand cuprinde:
                                  a                              b       ƒ logoul  și  logotipul  (logoul  este  un  semn
        Fig. 1 a, b Genie's Coffee (marcă de cafea). Logotip și carte de vizită.  grafic; logotipul este format din semnul
                                                                        grafic și din numele firmei) (Fig. 1);
                                                                         ƒ caracterul  de  literă sau  fontul  (setul  de
                                                                        caractere  de  literă  concepute  în  același
                                                                        stil grafic) (Fig. 1 - scrisul șerpuit);
                                                                         ƒ paleta  de  culori,  aleasă  în  consens  cu
                                                                        strategia  brandului  (albastru,  în  cazul
                                                                        prezentat);
                                                                         ƒ textura sau patternul;
                                                                         ƒ fotografiile, animațiile;
                                                                         ƒ ilustrațiile, pictogramele (Fig. 2);
                                                                         ƒ sunetul;
                                                                         ƒ distribuția  specifică  a  elementelor  în
                                                                        compoziție;
        Fig. 2 Ambalaj de cafea.                                         ƒ stilul personal (Fig. 6).

















        Fig. 3 Cană de cafea personalizată.                           Fig. 5 Pahar de hârtie personalizat.















                                                                      Fig. 6 Tricou personalizat.
















        Fig. 4 Punct de vânzare decorat conform identității firmei.   Fig. 7 Site web Genie's Coffee (marcă de cafea).
        18   18
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25