Page 19 - educatie-plastica-viii
P. 19

Limbajul plastic                                                                            Capitolul I


            b. Clasificare

               ◼ Identitatea vizuală de brand se referă la to-
            talitatea elementelor de comunicare vizuală
            și auditivă ce reprezintă setul de calități pe
            care oamenii le asociază cu o companie sau
            cu un produs vândut sub un anumit nume.
               ◼ Designul  grafic  publicitar  este  folosit  în
            campaniile  de  promovare  și  de  marketing.
            Acesta  contribuie  la  câștigarea  unei  au-
            diențe mai mari în rândul publicului. Pro-
            dusele  de  design  grafic  sunt:  broșurile,
            afișele, panourile publicitare, reclamele pe
            rețele de socializare.                                              a                              b
               ◼ Designul de ambalaj se referă atât la de-  Fig. 6 a, b Design de hârtie de împachetat.
            signul  de  produs  ambalat,  care  oferă  pro-
            tecție în timpul depozitării și al distribuției,
            cât și la eticheta pe care o îmbracă diverse
            produse expuse pentru vânzare. Un ambalaj
            atractiv îi determină pe clienți să cumpere
            produsul.
               ◼ Designul grafic de publicație este utilizat în
            mediile de comunicare imprimate pe hârtie,                          a                              b
            precum ziarele, revistele, cărțile și manualele.
               ◼ Designul de interfață digitală (UI Design —
            User Interface Design) apare în cazul tuturor
            aparatelor digitale, precum telefoanele mo-
            bile, laptopurile sau desktopurile, aparatele
            electrocasnice etc. Aplicațiile aferente aces-
            tor  aparate  trebuie  să  fie  ușor  de  parcurs,
            ușor de folosit și trebuie să aibă înfățișare
            atractivă.  Se  disting  următoarele  tipuri  de                    c                              d
            design de interfață: designul de web, designul
            de aplicație și designul de jocuri pe calculator.  Fig. 7 a, b, c, d Modele de design aplicate unor produse diverse.
               ◼ Designul grafic de ambient se referă la to-
            talitatea  semnelor  și  elementelor  grafice,
            care  sunt  amplasate  într-un  anumit  spațiu
            cu  scopul  de  a  ușura  orientarea  în  cadrul
            acestuia sau cu scopul de a informa. Spațiile
            publice în care sunt organizate evenimente,
            spațiile comerciale, aeroporturile, gările etc.
            beneficiază de semne și de elemente grafice.
               ◼ Designul  dinamic  (motion  design) este o
            formă de artă vizuală, care se referă la orice
            reprezentare grafică în mișcare. Astfel, ani-                       a                              b
            mațiile, logourile dinamice, GIF-urile, recla-
            mele, tutorialele, site-urile web, aplicațiile,
            jocurile video și bannerele sunt exemple de
            design dinamic.
               ◼ Arta  grafică  și  ilustrația  de  care  designul
            grafic se folosește contribuie foarte mult la
            aspectul  estetic  al  produsului  care  trebuie
            promovat.  Exemple  de  produse  pot  fi:  jo-
            curile  computerizate,  tricourile,  modelele
            decorative  pentru  materialele  textile,  co-
            pertele de carte, afișele, site-urile web etc.                                                     c

                                                      Fig. 8 a, b, c Design grafic publicitar (pliante, banner).

                                                                                                           17     17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24